Stresscoaching

Stresscoaching

Ontspannen werken en een goede balans tussen werk, privé en ruimte voor jezelf

Het is voor veel mensen een hele uitdaging om ontspannen te blijven werken en zich niet te laten opjagen door ‘to do’-lijstjes, prestatietargets, de klok, de wensen van anderen of de eisen van henzelf. Een beetje stress is niet erg. Dat kan heel stimulerend zijn. Maar te lang te veel stress ondermijnt je.

stress_burnout

De combinatie van veel verantwoordelijkheden op het werk en in de privésituatie (zoals het opvoeden van kinderen) werkt een hoog stressniveau in de hand.

Als je regelmatig te veel spanning ervaart in je werk of daarbuiten, wordt het wellicht tijd om te werken aan je eigen stressmanagement.

“In gevallen van nood ben ik altijd bereikbaar. Eerst deden we dat bij toerbeurt, maar sinds mijn collega ziek is doe ik het in mijn eentje. Ik kom pas thuis als de kinderen op bed liggen. Dat vind ik stiekem wel fijn, want ik kan die drukte eigenlijk niet meer verdragen. In het weekend ben ik moe. Het lijkt wel of ik steeds meer klachten krijg”.

Stresscoaching helpt je bewust worden van jouw stressfactoren en

-signalen, om vast te stellen waar jou prioriteiten liggen, wat of wie jou energie geeft of juist niet, op welke manier jij het best kunt ontspannen, het helpt je met het opbouwen van een ontspannen werkritme en een goede balans.

Jouw eigen persoonlijkheid kan je aardig in de weg zitten bij het creëren van een ontspannen werkweek. Bijvoorbeeld als je het lastig vindt om grenzen te stellen of als je (onbewust) vindt dat je alles bijna perfect moet doen. Je krijgt methodieken aangereikt om hier beter mee om te gaan. Maar er kan ook winst behaald worden met heel praktische oplossingen, zoals taken uitbesteden, een gezondere leefstijl ontwikkelen of heldere afspraken maken over de taakverdeling thuis.

Resultaat stresscoaching

  • Je ervaart meer rust
  • Je voelt je weer energieker en kunt meer genieten
  • Je kent jouw persoonlijke stressfactoren en de gevolgen daarvan
  • Je kent methodieken om stress te verminderen..
  • … en te voorkomen
  • En je hebt deze methodieken al deels in het dagelijks leven geïntegreerd

Stresscoaching praktisch

In 7 stresscoachingsessies van 1,5 uur krijg je een goede basis om jouw leven zo in te richten dat je minder stress ervaart en kun je jezelf bijsturen als dat nodig is. Een groepstraject (Zie Agenda) of combinatie is ook mogelijk.

“ ’s Avonds in bed komt mijn hoofd maar niet tot rust; ik vraag me dan nog steeds af te vragen of ik niks vergeten ben. En als ik dan niet in slaap kom, ga ik me druk maken dat ik morgen weer te moe ben om alles af te kunnen krijgen”.

 

Burnoutbegeleiding

Share